פשוט שחררו! כמה דרכים להפיג מתח ולהירגע

המציאות בה אנחנו חיים הופכת להיות יותר ויותר עמוסה ולחוצה. הבית, הילדים, העבודה, החשבונות שצריך לשלם, מצב חשבון הבנק, הקניות בסופר- לא פלא שלרובינו, פעמים רבות, אין אוויר לנשימה. אם עייפתם מלהיות בריצות בכל דקה ודקה מחייכם, קבלו כמה טיפים להירגעות והפגת מתחים.

תנשמו

נשימה היא הדרך האידיאלית לחזור לשפיות. גם כשאתם בשיא הלחץ, פשוט מצאו מקום שקט, צאו להפסקה של 10 דקות והכניסו אוויר לריאות. קחו שאיפות עמוקות ומלאות, דרך האף, אל תוך חלל הבטן, מלאו אותה כמה שיותר, ורוקנו את האוויר בהדרגה. חזרו על הפעולה הזו לפחות 20 פעמים.

תחבקו

למגע יש יכולת מופלאה להשרות עלינו רוגע. זו הסיבה שתינוקות כל כך זקוקים לחיבוק האוהב של הוריהם. תנו חיבוק אמיתי, אוהב וארוך לבת או בן הזוג, לחבר קרוב או לבן משפחה. החום והקרבה יאפשרו למפלס הלחץ לאט לאט לרדת.

חשבו חיובי

הלחץ נוצר כתוצאה מהמחשבות המרעילות שלנו על הסיטואציה ולא מהמציאות עצמה. עומס הוא לא בהכרח דבר שלילי, אבל המחשבה שלא נספיק לסיים את כל העבודה בזמן, ואז הבוס יכעס, ואז אנחנו עלולים לאבד את מקום העבודה או לספוג ביקורת- הם גורם הלחץ האמיתי. נסו פשוט לעבוד על החשיבה. החליפו כל חשיבה שלילית בחשיבה חיובית ונעימה.

ראו את הטוב שמסביב

אופציה נוספת היא לנסות לראות את החיובי בתוך הסיטואציה. גם כאשר הכל נראה שחור ואתם מרגישים שהכל סוגר עליכם, המחשבה על הכלב אהוב, הילד המקסים שלכם ,ההורים היקרים שלכם, הנוף המשכר של השקיעה וכו' יכולים ממש לעודד.

עסו לעצמיכם את הקרקפת

התרחקו מכל הניירת המשרדית או מכל גורם אחר שהוא, שיוצר את המחשבות, שמעוררות את תחושות הלחץ. התחילו לעסות לעצמיכם את אזור המצח והראש כדי להפיג מתחים מאזור העיניים ועל מנת לעסות את קצות העצבים באזור הראש- מה שעשוי בהחלט לסייע להפחתת הרגשת חוסר השקט והמתח.

ABOUT AUTHOR