פעילות גופנית בחורף

פעילות גופנית בחורף

פעילות גופנית בחורף

החורף כמעט כאן והאוויר מתחיל להתקרר. וכאשר קר יותר – די קשה לשמור על מוטיבציה לעשות פעילות גופנית.  אין ספק, שכשקר בחוץ, נעים לנו יותר להתכרבל בבית עם התנור או עם שמיכה חמה מול המסך. באופן כללי, אנחנו לובשים עלינו מעין מנטליות של התכנסות, וזה אומר שאוכלים יותר, ועושים פחות פעילות גופנית. מה שמזכיר אולי את שנת הדובים בחורף, אבל בואו נודה באמת: אנחנו לא דובים! אז, קדימה – להתחיל להתאמן!

הנה לכם ארבע סיבות שישכנעו אתכם לעשות פעילות גופנית גם בחורף:

  1. להיחשף לשמש
    ישנם כמה מזונות טובים ובריאים המספקים לגוף ויטמין D, אבל לא משנה איזו כמות תאכלו מהם – זה לא יספיק לתת לגוף את הכמות לה הוא זקוק. האופן הטוב ביותר לספק לגוף את כמות הוויטמין D לה הוא זקוק, היא חשיפה מבוקרת של עור חשוף לשמש.במהלך הקיץ חשיפה קצרה של 10 – 15 דקות היא מספקת; אבל בחורף, אור השמש יכול להיות מצרך קשה יותר להשגה, במיוחד אם את/ה מכורבל/ת בשמיכה על הספה… וזו כבר סיבה מספיק טובה לצאת החוצה ולזוז!

    אור השמש מחזק את העצמות וגם את המערכת החיסונית. באופן כללי, מגביר אור השמש גם את המבט החיובי על דברים, מונע לחץ דם גבוה, סכרת וגם התפתחות תאים סרטניים. לפיכך, שילוב של פעילות גופנית בחוץ, המצריכה שהייה של יותר מרבע שעה באוויר הפתוח – היא רווח גדול לגוף ולנשמה.

  2. לשמור על חום הגוף
    לעליית טמפרטורת הגוף במהלך פעילות גופנית – יש השפעה מרגיעה על הגוף; באופן שונה מחימום הגוף באמצעות טבילה במים חמים, או היצמדות לתנור.אמנם, לעשות את הצעד הראשון לתרגול גופני מחוץ לבית כשבחוץ קר – עלול להיות לא פשוט, אבל אל דאגה – ריצה קלה, ועוד כמה תרגילים של פעילות גופנית יחממו את הגוף צ'יק צ'ק!
  3. לחזק את מערכת החיסון
    מחקרים מראים כי פעילות גופנית סדירה מחזקת את המערכת החיסונית של הגוף, באופן שהוא יכול להדוף בקלות רבה יותר זיהומים וחיידקיים ויראליים. וזה עניין חשוב בעיקר בחורף כאשר התקררויות ושפעות חגות אלינו מכל עבר.במהלך פעילות גופנית – הדם זורם בקלות ובמהירות באופן התואם את הצורך של הגוף. וכאשר הדם זורם היטב, זורמים גם התאים האחראים על מערכת החיסון, באופן שקל להם להגיע בזמן ולמקום הנכון, ולטפל בווירוסים וגופים חיצוניים אחרים שבאו להציק לגוף.

 

  1. להעלים את דיכאונות החורף
    בחורף כשקר וכשמחשיך מוקדם – יש לאנשים לא מעטים נטייה להיתקף בעצבות ואפילו בדיכאונות. אימון יומי משחרר כימיקלים, כמו סרטונין ודופאמין, הגורמים בפשטות לתחושה טובה – ויכולים לסייע בגירוש הפחדים והדיכאונות האופייניים לא אחת לתקופת החורף. ואם אפשר לבצע את הפעילות הגופנית בחוץ – אז הרווח הוא בהחלט כפול!

 

הצוות בספא קרלטון נהריה מאחל לכם תרגול גופני חורפי, מחמם ומלא שמחה!

 

ABOUT AUTHOR