מה עושים אחרי עיסוי? 4 הצעות חכמות

טיפול בשרירים באמצעות מסאז' מקביל להתעמלות ספורטיבית מאומצת מבחינת השרירים. ההתכווצות והשחרור של השרירים בעת עיסוי הינה ממש כמו התגובה בזמן פעילות גופנית מאומצת. הנה כמה טיפים לפעולות שכדאי לכם לבצע לאחר העיסוי:

1) מומלץ לשתות מים: רבים מאתנו חשים ברע או מבלבלים בין תחושת רעב לתחושת צמא, כשכל מה שאנו זקוקים לו הוא להרוות את מערכות גופנו. שתיית מים היא כלי מפתח בשמירה על בריאות הגוף. העיסוי משפר ומזרז את פעילות מערכת הלימפה. השתייה היא המפתח להנעת רעלים דרך הכליות ומחוץ לגוף. שתיית מים היא הדרך הטובה ביותר להמריץ את הגוף לאחר הטיפול ולשחרר ממנו את החומרים הרעילים.

2) שמירה על חום הגוף: אמבטיה במים חמים תהיה יעילה הרבה יותר מאשר מקלחת. גם לאחר טיפולים במים מומלץ לשהות עוד קצת באמבט מים חמים אך לא רותחים, על-מנת לשפר את יכולת הגוף להתאושש. נסו לשהות לפחות רבע שעה באמבטיית מים חמים, ואם מתאפשר לכם להוסיף מלח ים לאמבטיה תזכו לקבל שחרור מושלם של השרירים.

3) הגוף שלכם מרגיש אחרת לאחר עיסוי :יש כאלה שמרגישים כאבים חדשים דווקא. זו תופעה רגילה במקרה של עיסוי עמוק, אך יכול לקרות גם עם עיסוי עדין יותר. לעיתים לא מרגישים את הכאבים עד יום למחרת הטיפול והתגובה המיידית היא אכזבה, אך יש לזכור – עיסוי דורש הרבה מהשרירים, לכן כאבים ביום המחרת הם המקבילים לשרירים תפוסים אחרי מאמץ. מי שלא רגיל לאמץ את השרירים באופן קבוע בהחלט עלול להרגיש כאב מסויים לאחר הטיפול. זהו מצב נורמלי.

4) תנו לגוף ולנפש להתאושש: לאחר עיסוי משתלטת על הגוף תחושת עייפות. זוהי תחושה טבעית ויש להקשיב לגוף שלכם כאשר הוא מאותת על כך. הטיפול הוא לא רק עבודה על השרירים והגוף, אלא גם זמן התאוששות לנפש והזדמנות לעבוד על האיזון הנכון בין הראש והגוף. נסו להקפיד אחרי טיפול במגע שלא לחזור ישר לתוך שגרת יומכם העמוס אלא לנצל את יום הטיפולים להירגעות ואיזון נפשי.
ודבר אחרון: שימו לב לרגשות שלכם – עיסוי יכול לעורר רגשות, וכדאי לשים לב אליהם. התייחסו לרגשות אלה, ותנו להם לצוף אל מעל פני השטח.

ABOUT AUTHOR