טיפים לקיץ בריא

הקיץ הגיע סוף סוף! זה הזמן לנקות את האבק שהצטבר על הגריל בחורף, להוציא את בגד הים מהארון (או לקנות חדש), ולתכנן את החופשה הבאה שלכם, וכדאי שיהיה בה גם זמן התרגעות נינוח על החוף. ועם כל הכיף הזה, הקיץ גם מביא אתו פיתויים רבים; כמו להשתזף "קצת" מעבר למידה, או "לשכוח" את התזונה הנכונה שהתחלת באביב, או להזניח את הפעילות הגופנית בתירוץ שחם מדי…

למרבה המזל, אספנו לכם כמה טיפים שיזכירו לכם איך ליהנות מקיץ בריא.

• למרוח קרם הגנה
חשוב להשתמש בקרם הגנה של לפחות 30 SPF (מקדם הגנה) כדי להגן על העור מפני קרני UV מזיקות. לעור רגיש, קרם הגנה המבוסס על מינרלים הוא הטוב ביותר. אין לשבת בשמש בשעות שיא בין 10 בבוקר ל 4 אחר הצהריים על מנת למזער את נזקי הקרינה האפשריים. אם אתם מתכננים להיות בחוץ בשמש במשך שעות ארוכות, כדאי למרוח קרם הגנה כל שעתיים-שלוש.

• לשתות הרבה מים
במהלך חודשי הקיץ החמים, הגוף מתחמם ואנו מזיעים. מערכת ההזעה היא אמנם טובה ובריאה לגוף, אך במקביל ההזעה יכולה גם לייבש אותנו. מחסור במים לא רק שעשוי לגרום לנזק לגוף, אלא יכול גם לגרום להשתוקקות למזון, גם בלי שנהיה ממש רעבים. לפיכך, חשוב לשתות לפחות שמונה עד תשע כוסות מים ביום. ואם המים "משעממים" – אפשר להוסיף פיסת פרי, או לבחור בחלופות בריאות אחרות כמו תה ירוק או מי קוקוס, או שייק פירות על בסיס מים בלבד. וכמובן, להימנע מכל המשקאות הממותקים המסחריים למיניהם…

• להמשיך בפעילות גופנית גם כשחם
אין ספק שהטמפרטורות הגבוהות לא מעודדות פעילות גופנית – אך החום הוא לא תירוץ! גם אם החלטתם לוותר על ריצה בחוצות העיר ב-12 בצהריים… שזו החלטה חכמה ואפילו בריאה, זה הזמן להצטרף לחדר כושר או לחוגי התעמלות שונים. ואם ממש לא בא לכם לצאת מהמזגן של הבית – גם זה לא תירוץ. אפשר להיכנס לאחד מאלפי הסרטונים שמסתובבים ברשת; ביוגה, אירובי, טאי צ'י או כל פעילות ספורטיבית אחרת שבה תבחרו – ולהתחיל להתאמן בבית.

מאחלים קיץ בריא ומהנה לכולנו – צוות ספא קרלטון נהריה.

ABOUT AUTHOR