חשיבות שתיית מים בקיץ – לבריאות הגוף וגם לעור

חשיבות שתיית מים בקיץ

חשיבות שתיית מים בקיץ – לבריאות הגוף וגם לעור

הגוף מורכב משני שלישים של מים. מים הם – חיים; באופן המידי והפשוט ביותר של הדברים.

מים מסייעים בשמירת גמישות העור, ומניעת היווצרות מוקדמת של קמטים. מים עוזרים לשמור על טמפרטורת הגוף, במיוחד לאחר פעילות גופנית בחום. המים שומרים על זרימת הדם הנכונה בגוף, באופן המנטרל חום מיותר מן האיברים הפנימיים, ומונע בעיות חמורות כמו שבץ חום. המים גם משמנים את המפרקים, מגנים על חוט השדרה ועל רקמות עדינות אחרות בגוף.

שתיית מים מרובה, בעיקר בימי הקיץ החמים – היא עניין הכרחי. במהלך הקיץ כאשר הטמפרטורה גבוהה ישנו אובדן נוזלים מהגוף, דבר המעורר הרגשת צמא – כאשר הגוף בריא ואנחנו בקשר ובקשב אל סימני הגוף. כאשר את מרגישה צמאה – מים הם הפתרון הטוב ביותר להרוות צמא, למנוע אובדן נוזלים לאחר פעילות גופנית, וגם לשמור על בריאות הגוף והעור.

מהן התוצאות של אובדן מים?
הגוף מאבד מים מדי יום בתהליכים רגילים כמו מתן שתן, תגובות כימיות שגרתיות של הגוף, הזעה וגם כמות קטנה בזמן הנשיפה. מחסור במים בגוף מאט את תהליך המטבוליזם, באופן המאט את פירוק והוצאת הפסולת מהגוף, כלומר – החומרים הרעילים יישארו בגוף. עד מהרה יכול הדבר להביא גם להריסת תאים. אובדן מים יכול לגרום לעייפות רצינית ולבעיות לב וכלי דם.

הצורך בשתיית מים שונה מאדם לאדם בהתאם למהירות ההזעה, טמפרטורת הסביבה, הבגדים הנלבשים והלחות בסביבה.

טיפים להגברת השתייה בימות הקיץ החמים
מומלץ לשתות לפחות 10 – 12 כוסות מים בכל יום, וזאת במצב שבו יושבים במקום קריר ונעים. כמובן שכאשר עוסקים בפעילות פיזית, או נמצאים בחוץ במקום חם – יש לשתות הרבה יותר מים, שכן הגוף מאבד הרבה יותר נוזלים. שתיית מים מוקדם בבוקר מסייעת לנקות את הבטן ואת המעיים. כדאי גם לאכול בקביעות פירות וירקות המכילים מים רבים בתוכם.

  • להיות יצירתית
    הדרך הטובה ביותר להכניס נוזלים לגוף, היא עם מים פשוטים ורגילים. אולם, אם את לא אוהבת לשתות מים – את יכולה לנסות דרכים שונות להוסיף מים. אך, עדיף ע"י צמחי תה שונים ועדינים, ולא בעזרת מיצים ממותקים.
  • להסתכל על צבע השתן
    הדבר פשוט מאוד. ככל שהשתן בצבע צהוב כהה יותר – חסרים יותר מים בגוף.
  • להגדיר תזכורת שתיית מים
    אם את יודעת שאת שוכחת לשתות, עשי לך מנהג קבוע, והגדירי תזכורת לשתיית כוס מים בכל שעה.
  • לקחת בקבוק מים לכל מקום
    קחי אתך בקבוק מים לכל מקום אליו את יוצאת – בין אם מדובר ביציאה למרכז קניות ממוזג, או לריצה באוויר הפתוח והחם.
  • לא לדחות את השתייה
    אם את מרגישה צמאה – אל תאמרי אשתה אח"כ. שתי מיד בכל פעם שאת מרגישה צמאה. הדבר יעזור לך לתחושת רעננות, חיוניות וגם בריאות של הגוף הפנימי ואפילו שמירה על מראה רענן וצעיר של העור.

ABOUT AUTHOR