איך שומרים על צוואר, כתפיים וגב בריאים?

איך שומרים על צוואר, כתפיים וגב בריאים?

איך שומרים על צוואר, כתפיים וגב בריאים?

רבים כל כך מאתנו מביטים שעות ארוכות בצג המחשב בענייני עבודה, או כל עניין אחר. או עושים אין סוף פעולות אחרות בטלפונים החכמים, ולכן אין זה פלא כי חלק גדול מהאוכלוסייה סובל מכאבי צוואר, כתפיים וגב.

צוואר נוקשה הוא בדרך כלל תוצאה של שרירים שנחלשו עקב יציבה לקויה ו"שימושים" נוספים לא נכונים.
למשל, מבט בצג המחשב כל היום – יכול לגרום לשרירים סביב מפרקי הצוואר להתעייף ולהימתח יתר על המידה. גם נהיגה במשך זמן ארוך, או מבט ממושך בטלפון – יכולים ליצור אפקט דומה. ואם אנחנו נמצאים יום-יום באותן התנוחות הלא נכונות לגוף, הדבר עלול לגרום אפילו לכאבים כרוניים – כתוצאה מקיבעון של המפרקים והשרירים.
אז מה עושים כדי למנוע כאבים?

  • ליצור סביבת עבודה וחיים בריאה ככל הניתן
    • להציב את המסך בגובה העיניים.
    • לשבת ישיבה עם גב זקוף.
    • להימנע מהטיה ופיתול הראש כלפי מטה או לצד כאשר יושבים מול המחשב או הטלפון.
    • להקפיד לקחת הפסקות תכופות מהמחשב / טלפון / נהיגה, ובכך למנוע כיפוף של הצוואר לפרקי זמן ארוכים.
  • תנועות מתיחה והרפיה קבועות באופן שגרתי
    המפתח להקלה על צוואר נוקשה הוא מתיחה נכונה והפעלת השרירים והמפרקים. הנה כמה מתיחות שניתן לבצע ממש ליד שולחן העבודה, אפילו בלי לקום. או אפילו בזמן ישיבה במכונית.

    • לגלגל את הכתפיים לאחור ולמטה – 10 פעמים
    • "לחבר" את השכמות יחד לאחור ולהרפות – 10 פעמים
    • "לדחוף" את הראש לאחור אל משענת הראש של המכונית
    • לקרב את אוזן ימין לכתף ימין וכנ"ל בשמאל – 10 פעמים מצד לצד
  • תנוחה נכונה בזמן השינה
    אם הצוואר מטריד – כדאי לשים לב לתנוחה שבה ישנים.

    • לישון רק על הצד או על הגב – ואף פעם לא על הבטן.
      כשישנים על הבטן, לעתים קרובות אנו מוצאים את עצמנו בסופו של דבר, עם ראש מסובב לכיוון אחד למשך כמה שעות – באופן המקבע תנוחה לא נכונה.
      בנוסף, שינה על הבטן עלולה ליצור קשת לא מתאימה בגב התחתון, בגלל חוסר בתמיכה נאותה.
  • כדאי להכניס גם עיסויים קבועים לשגרה
    ולהשלמת התמונה של יציבה נכונה ושינה נכונה ותרגול תמידי – כדאי מדי פעם להגיע גם לאנשי מקצוע. כמובן, שאפשרי להגיע לעיסוי כאשר הצוואר, הכתפיים והגב תפוסים, אך אנו ממליצים להגיע גם מדי פעם באופן שוטף – לקבלת עיסוי מרכך ומשחרר עוד לפני שמגיעים לכאב, ואפילו כדי למנוע את הכאב, ולשמור על בריאות הצוואר, הכתפיים והגב.

 

בספא קרלטון נהריה  תוכלו ליהנות מעיסוי ייעודי לעניין: עיסוי צוואר כתפיים גב – המסייע להרפיה של שרירים ומתחים באזור השכמות והצוואר, ומעניק תחושת הקלה מושלמת.

ABOUT AUTHOR